Apa ni??? >>> safayafa takfakbohfoh gifi...

Saya mahu mengajak anda BERFIKIR tentang 'RAHSIA TERSIRAT', jom 【ツ】
Cuba baca; "safayafa takfakbohfoh gifi".

>>> Haaaa, tak dapat kan (-‿-). Ia adalah kalimah rahsia & rekaan segolongan manusia. Mereka cipta kod ini agar difahami sesama mereka sahaja. Atau akan difahami oleh mereka yang biasa guna.

❀ ܓ Saya ulangi---> Ia hanya dapat dibaca oleh yang "mengetahuinya" sahaja. Begitulah dikiaskan dengan rahsia² alam ciptaan Allah Yang Maha Bijaksana.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Imam Ibnu A'thoillah berkata: "Hati yang tidak diikat nafsu dan yang sentiasa bertaubat dari kealpaan, ia akan mampu memahami rahsia² yang tersembunyi."

------------------------------------------“♥ ~ ❀~ ♥”--------------------------------------

Anda masih belum faham? Senyum sunnah dulu ◕ ‿ ◕, macam ni...

~ Pada awalnya saya tidak faham jumlah ayat itu (sebagai contoh kerana saya tidak biasa menggunakannya), namun setelah diperhatikan semula maka jelas rahsia kalamnya & saya dapat baca direct; "Saya tak boh gi." Yang bagi saya nampak rahsia itu ialah ALLAH. Apabila Allah membuka pintu pencerahan-Nya, maka kita akan nampak apa yang orang lain tidak nampak.

♥ Allah mempunyai banyak rahsia. Apa yang saya & anda tahu hanya sedikit sahaja. Namun ada segelintir manusia yang dipilih Allah untuk melihat & mengetahui rahsia²-Nya.

Oh, jika ada yang bertanya: "Tuhan ada rahsia juga ke?." Jawapannya: "Banyak. Antaranya---> Anda tahu di mana syurga? Tak tahu kan. So, itulah rahsia namanya. Wa Allahu a'lam.

* Hakaza tersurat yang tersirat (◠‿  ◠).

Comments

  1. Maksud "safayafa takfakbohfoh gifi" ialah:

    Saya takboh gi (Dialek Orang Terengganu)

    Dalam bahasa baku ialah Saya tak nak pergi.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Waktu Fadhilah Di Awal Waktu Solat

Sejarah Penduduk Asal Mekah Madinah

4 Zikir Mudah sepanjang Ramadhan