Sirah Pemulih Semangat

Aku kebingungan,
Aku keresahan,
Jiwa tanpa rasa,
Hilang entah ke mana,
Aku mencari ketenangan,
Mencari kekuatan untuk bangkit semula,
Kerana mu'min itu seorang yang bermotivasi tinggi,
Lemahnya mu'min memberi peluang besar kepada syaitan menemani,
Dan akhirnya ku temui apa yang aku cari, alhamdulillah ツ,
Hatiku terubat kini.

Aku temui CINTA SEBENAR di dalam sirah hidup Baginda صلى الله عليه وسلم. Sejarah hidup yang memaparkan kisah cinta yang sangat indah; cinta seorang hamba Allah, cinta seorang Nabi, cinta seorang suami, cinta seorang ayah dan cinta seorang sahabat kepada sahabat. Hidup Baginda صلى الله عليه وسلم penuh dengan cinta, cintanya cinta suci.

اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم

* Terus membelek buku² sirah; Arrahiqul Makhtum, Fiqh Sirah & Atlas Perjalanan hidup Nabi Muhammad صلى الله عليه وسلم. Tidak terasa jemu, kisah luarbiasa yang tiada sepertinya...

Comments

Popular posts from this blog

Waktu Fadhilah Di Awal Waktu Solat

Sejarah Penduduk Asal Mekah Madinah

4 Zikir Mudah sepanjang Ramadhan