Kisah Nabimu Muhammad saw

♥ Nabi Isa as dikurniakan mu'jizat dapat memulihkan penglihatan orang yang buta sepertimana yang telah dirakamkan di dalam surah Al-Imran: 49.

♥ Manakala Nabi Muhammad صلى الله عليه وسلم pula dianugerahkan mu'jizat dapat mengembalikan mata yang tersembul keluar ke tempat asal hanya dengan tangannya.

~ Saya ceritakan kisah yang hebat ini...

"All About Love"

✿ ܓ Di dalam peperangan Uhud, Qatadah ra melindungi Rasulullah صلى الله عليه وسلم dengan wajahnya agar diri Rasulullah صلى الله عليه وسلم tidak terkena sasaran liar anak panah musuh. Tiba² salah satu anak panah itu mengenai matanya menyebabkan ia tersembul keluar dan jatuh ke pipi. Lalu beliau membawa matanya itu bertemu Rasulullah صلى الله عليه وسلم . Apabila Rasulullah صلى الله عليه وسلم melihat keadaan sahabatnya itu, mengalirlah airmata Rasulullah صلى الله عليه وسلم. Kemudian Baginda صلى الله عليه وسلم berdoa:

" Ya Allah, peliharalah Qatadah sebagaimana dia telah mempertahankan Nabi-Mu dengan wajahnya. Maka jadikanlah matanya itu mata yang paling baik daripada kedua matanya & paling tajam penglihatannya." {Dalail An-Nubuwwah oleh Al-Hafidz Abu Nua'im}.

*¨*•.¸¸ Matanya yang pernah dirawat oleh Rasulullah صلى الله عليه وسلم itu tidak pernah ditimpa sakit walaupun mata sebelahnya mengalami sakit mata.

اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم

Popular posts from this blog

Waktu Fadhilah Di Awal Waktu Solat

Sejarah Penduduk Asal Mekah Madinah

4 Zikir Mudah sepanjang Ramadhan